Odpowiedzi

2009-10-21T15:46:45+02:00
Witam!
x,y - boki prostokąta
Ob=2x+2y=32
x=3y (lub y=3x, to bez znaczenia)

skoro:
2x+2y=32

to:
2*3y+2y=32
8y=32
y=4

skoro:
x=3y, więc:
x=12

P=12*4=48 j²

Pozdrawiam!
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-21T15:47:19+02:00
Bok a = 12 cm
bok b = 4 cm
bo: 12*2 + 4*2= 24 + 8 = 32
a 4*3 daje 12.
Obwód wynosi 32 cm
Pole: a*b=
Pole: 12 * 4= 48 cm[kwadratowych]
1 3 1
2009-10-21T15:48:00+02:00
Ob=2a+2b=32cm
a=3b

2(3b)+2b=32
8b=32
b=4

a=3*4=12

P=a*b
P=12*4=48[cm²]
1 3 1