Odpowiedzi

2010-03-05T13:58:55+01:00
Http://edukacja.gazeta.pl/edukacja/0,101861.html
Myślę, że to jest tu lub gdzie indziej na gazeta.pl :)))
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-05T14:17:59+01:00
Zamknięte :

1. Gdzie prawdopodobnie odkryto drzewa kakaowe ?
d) W Ameryce Południowej ,

2. Aztekowie i Majowie wykorzystywali ziarna kakaowca do wyrobu :
b) napoju pitego podczas obrzędów .

3. Kiedy Daniel Peter Wyprodukował po raz pierwszy tabliczkę twardej czekolady .
d) W II połowie XIX w.

4. Ile lat minęło od pojawienia się w sprzedaży pierwszej tabliczki czekolady ?
b) 135 .

5.W którym akapicie jest mowa o sposobie otrzymywania sproszkowanego kakao ?
d) Czwartym .

6. Aby sprawdzić czy wyraz kakao się odmienia, należy skorzystać ze :
c) słownika poprawnej polszczyzny .

7. W jakim kierunku płynął statek Krzysztofa Kolumba przewożący ziarna kakaowca do Europy ?
a) W północno-wschodnim .

8. Zosia zjadła dwie porcje czekolady i chce się dowiedzieć ile łącznie ważyły spożyte przez nią białka i węglowodany [...] :
b) 2 x ( 2 + 11 )

9. Który diagram przedstawia zawartość białka, węglowodanów i tłuszczu w jednej porcji czekolady kupionej przez Zosie ? :
d)

10. W jedej porcji czekolady kupionej przez Zosie znajduje się 10g tłuszczu. Jaka to część całkowitej zawartości tłuszczu w 100g tej czekolady ?
c) 1/4 .

11. Ile razy więcej tłuszczu niż błonnika znajduje się w jednej porcji czekolady ?
b) 20 .

12. Charlie tylko jeden raz w roku jadł czekolade ponieważ :
d) Jego rodzice nie mięli na nią pieniędzy .

13. Dlaczego Charlie wkładał otrzymaną czekolade do skrzyneczki ?
a) Traktował ją jak coś bardzo cennego .

14. W jaki sposób chłopiec umieszczał czekolade w skrzyneczce ?
b) Uroczyście .

15. Charlie otrzymał w prezencie czekolade 2 maja. Ostatni okruszek zjadł 6 czerwca. Na ile dni mu jej wystarczyło ?
c) 36 dni .

16. Kto jest podmiotem mówiącym w wierszu ?
c) Dziecko .

17. Powtarzanie słów : wszędzie pachnie czekolada . Podkleśla :
d) niecierpliwe oczekiwanie na moment otrzymania czekolady .

18. Epitet znajdziesz w cytacie :
a) Przyniósł wielką czekolade .

19. W którym tomie encyklopediiznajdziesz informacje o autorce wiersza " Zapach czekolady " ?
d )

20 . Aby przygotować truskawki w czekoladzie dokładnie według podaneo przepis, należy wziąć .:
d) 5 x więcej truskawek niż czekolady .

21. Oblicz ile czekolady trzeba, aby przygotować według przepisu deser dla 12 osób. Wynik podaj w kilogramach .
- 3 kg .

22. Na obchody czekolady przyszła 4-osobowa rodzina [...] :
- Wynik : 22,50 zł.

23 i 24 - Polski , XD

Proszee , XD Wszystko dokładnie przepisałam .
11 4 11
2010-03-05T14:35:11+01:00
Http://edukacja.gazeta.pl/edukacja/0,101861.html

tu maasz ; )
Proszę
Buzzy ;-)
2 3 2