Odpowiedzi

2010-03-05T14:02:11+01:00
Witam
Ponieważ g = 10m/s2 to oznacza to, że w ciagu 1s v wzrasta o 10m/s czyli
o 5m/s w ciągu każdej połówki sekundy.

.............................pozdrawiam
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-05T14:54:48+01:00
T = 0,5 s
g = 10 m/s²

v = ?

v = g * t
v = 0,5 * 10 = 5 m/s

Odp.: W 0,5 sekundowych odstępach czasu prędkość piłki zwiększała się o 5 m/s.
2010-03-05T17:40:29+01:00
Z balkonu puszczono swobodnie piłkę tenisową . O ile zwiększyła się prędnkośc piłki w odstępach czasu wynoszących 05,s?

podczas swobodnego spadku ciało porusza się ruchem jednostajnie przyspoeszonym z przyspieszeniem q=ok. 10 m/ s²

a ze wzoru a=Δv/t
widzimy, że Δv i t są wprost proporcjonalne, tzn. gdy jedna wielkośc rośnie to druga tyle samo razy rośnie

10 m/s²
oznacza przyrost prędkości 10m/s w 1 s
jeśli zmniejszamy czas 2 razy , to Δv też zmniejszy się 2 razy , czyli 5 m/s