1. Podstawa trójkąta jest równa 5,6m, a wysokość opuszczona na tę podstawę 23 dm. Oblicz pole tego trójkąta.

2. Jedna przekątna rombu ma długość 24,6 cm, a druga jest trzy razy krótsza. Oblicz pole tego rąbu.

3. Wysokość rombu jest równa 14dm, a bok rombu jest o 10cm dłuższy. Oblicz, ile metrów kwadratowych ma pole tego rombu.

4.Boki równoległoboku mają długości 5cm i 12cm, a wysokość opuszczona na dłuższy bok jest równa 4cm.
a) Skonstruuj ten równoległobok.
b) Oblicz pole tego równoległoboku.
c) Oblicz drugą wysokość tego równoległoboku.

5. Dolna podstawa trapezu jest równa 12cm, wysokość jest połową tej podstawy, a górna podstawa jest 15mm dłuższa od wysokości. Oblicz pole tego trapezu.

2

Odpowiedzi

2010-03-05T14:08:24+01:00
1.23dm=230cm
5,6cmx230cm:2=644cm²

2.24,6cm:3=8,2cm
24,6cmx8,2cm:2=100,86cm²

3.10cm=1dm
(14dm+1dm)x14dm=210dm²=2,1m²

4. b)12cmx4cm=48cm²
c)48cm²:5cm=9,6cm
7 2 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-05T14:19:56+01:00
. Podstawa trójkąta jest równa 5,6m, a wysokość opuszczona na tę podstawę 23 dm. Oblicz pole tego trójkąta.

P= a*h/2

a - 5,6m = 56 dm
h - 23dm

więc:

P= 56*23/2= 1288/2=644 [dm²]

Odp. Pole wynosi 644dm².

-----------------------------------------------------------------------
P=e*f/2

e - 24,6 cm
f - 24,6:3 = 8,2 cm

24,6*8,2/2 = 201,72/2 = 100,86 [cm²]

Odp. Pole rombu wynosi 100,86 cm²

-----------------------------------------------------------------------

h=14dm=140 cm
a=140+10=150 cm
P=ah/2
P=150*140/2= 21000/2 = 10500 [cm²]

Odp. Pole rombu wynosi 10500 cm².

-----------------------------------------------------------------------

a) zrobisz sama :D

b)
P=a*h
a-bok
h-wysokość
P=12*4=48 cm²

c)
P=a*h
48 cm²=5*h
h= 48:5=9,6

-----------------------------------------------------------------------

P = (a+b)*h/2
(a) podst. dolna - 12cm
h - 12:2=6 cm
(b) podst. górna - 6cm + 15 mm = 6,15 cm

(12+6,15)*6/2=18,5*3= 55,5 [cm²]

Odp. Pole trapezu wynosi 55,5 cm².
3 5 3