1.Chleb waży o 30 % więcej niż wzięta do wypieku mąka. Ile waży chleb upieczony z 5kg mąki?
A) 5,30 kg. B) 6,50kg. C) 5,15 kg. D) 3,50 kg.

2. Szczeniak ważył 1,8 kg. W ciągu miesiąca jego waga zwiększyła się o 2/3 wagi sprzed miesiąca. Ile teraz waży szczeniak?
A) 2 7/15 kg. B) 3 kg. C) 1,2 kg. D) 1 10/13 kg.

3. Na planie w skali 1:2000 odległość od ula do rosnącej na łące lipy jest równa 4 cm. Jaka jest odległość w terenie między ulem a tą lipą? A) 500m. B) 50m C) 800m D.) 80m.

4. Pudło po telewizorze ma wysokość 64cm i podstawę o wymiarach 60 cm i 70 cm. Marek chce je wykorzystać, by zrobić z kartonu okrągłą tarczę do gry '' w strzałki '' . Ze ściany bocznej o największej powierzchni wyciął możliwie największe koło. Jaki jest promień tego koła? A) 60cm. B) 32cm. C) 64 cm.
D) 35 cm.

proszę o rozpisy. ;))

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-05T14:25:13+01:00
1.6,5 kg
30 % z 5
100 % - 5
30 % - x

x=30*5/100=15/10=1,5kg

5*1,5= 6,5 kg
2.3kg
1,8 kg= 180 dag 180 :3 =60 60 * 2 = 120 dag 180 dag + 120 dag = 300 dag = 3 kg
3.80m
2000*4cm = 8000cm = 80m
4.B

2010-03-05T14:27:17+01:00
Zad 1
5*30%=5*30/100=30/20=1,5
5+1,5=6,50kg

odpowiedź b)


zad2
1,8*2/3= 3,6/3 =1,2
1,8+1,2= 3kg

odpowiedź b)
2010-03-05T14:28:46+01:00
1.
100% - 5kg
130% - xkg
x=5*130/100=6,5kg B

2.
1,8+2/3*1,8=3kg B

3.
4*2000=8000cm = 80m d

4.
z największej ściany bocznej, więc tej o wymiarach 70cm na 64cm
długość mniejszego boku dzielimy na dwa i to jest wlasnie dlugość promienia. 64/2=32 B