Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-21T15:51:38+02:00
X-pierwsza bańka
2x-druga baka

x+2x=22,5l
3x=22,5l |:3
x=7,5l

x=7,5l
2x=2*7,5=15l

Odp.: W pierwszej bańce jest 7,5l mleka, a w drugiej 15l.
2009-10-21T15:52:16+02:00
X- jedna bańka
y- druga

x+y = 22,5
x=2y

2y+ y = 22,5
3y= 22,5
y= 7,5

x= 2*7,5 = 15
2009-10-21T15:54:11+02:00
X - ilość mleka w jednej bańce
y - ilość mleka w drugiej bańce

y= 2x (bo w jednej bańce jest dwa razy więcej mleka, niż w drugiej)

2x + x = 22,5 l
3x = 22,5 l
x = 7,5 l

y = 2x = 15 l

Odpowiedź: W jednej bańce znajduje się 7,5 l mleka, a w drugiej - 15 l.