Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-05T14:58:09+01:00
{2x+3y=8 (mnożymy przez -5)
{5x-2y=1( mnożymy przez 2)

{-10x-15y=-40
+{10x-4y=2
________________
-19y=-38/ :(-19)
y=2

2x+3y=8
Podstawiamy y czyli,
2x+3x2=8
2x=8-6
2x=2 / :2
x=1

wynik:
{x=1
{y=2
2010-03-05T15:09:22+01:00
{2x+3y=8
{5x-2y=1

2x+3y=8
5x-2y=1

2x=8-3y
5x-2y=1

x=4-1,5y
5x-2y=1

x=4-1,5y
5(4-1,5y)-2y=1

x=4-1,5y
20-7,5y-2y=1

x=4-1,5y
-9,5y=-19

x=4-1,5y
y=2

x=4-3
x=1

x=1
y=2

klamerki będą wszędzie