Odpowiedzi

2010-03-05T15:07:37+01:00
Suma kątów = 180 st.
2x+y=180
y= x-33
2x+x-33=180
3x=213
x=71

katy przy podstawie = 71
kat miedzy ramionami= 71-33=38
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-05T15:22:17+01:00
W trójkącie równoramiennym kąty przy podstawie są równe zatem:

x - kąt przy podstawie

2x + ( x - 33° ) = 180°
2x + x - 33° = 180°
3x = 180° - 33°
3x = 147° | : 3
x = 49°

kąt miedzy ramionami:
49° + 33° = 82°