Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-05T15:07:05+01:00
Dane:
h = 25 m
W 150 kJ = 150 000 J
Rozw.:
W = F × h
F = W/h = 150 000 J / 25 m = 6000 N
Siła F z jaką działa dźwig jest równa ciężarowi podnoszonego ciała czyli
F = Fc = m × g
m = F/g = 6000 N/10[N/kg] = 600 kg
88 4 88
2010-03-05T15:10:47+01:00
Dane: szukane:
h - 25m m= ?
g - 10m/s
ep- 150kj= 150000j

Ek = m * g * h
m = ek /(g * h )
m = 150000j / (10m/s * 25 m )
m = 150000j / 250
m = 600 kg

37 3 37