Zad.6 Trzy tomy Opowieści z Narnii mają rzem 650 stron. Tom drugi ma 75 stron więcej od pierwszego, a tom trzeci 25 stron mniej od drugiego.

a) Oblicz, ile stron ma każdy z tomów.


b) Oblicz, ile czasu potrzebuje Adam na przeczytanie kazdego z tych trzech tomów, jeżeli w ciągu godziny czyta 25 stron tekstu.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-05T16:13:05+01:00
A)
x-tom 1
x+75=tom 2
x+75-25=tom 3

x+x+75+x+75-25=650
3x+125=650
3x=650-125
3x=525 / :3
x=175
x+75=175+75=250
x+75-25=175+75-25=225

b) na przeczytanie tomu 1
175:25=7h

na przeczytanie tomu 2
250:25=10h

na przeczytanie tomu 3
225:25=9h
2010-03-05T16:23:02+01:00
A)
I tom - 175 str.
II tom - 250 str.
III tom - 225 str.

b)
I tom - 175:25=7godź
II tom - 250:25=10godź
III tom - 225:25=9godź