Odpowiedzi

2010-03-05T16:30:22+01:00
Skład wielkiej orkiestry symfonicznej:
-Dyrygent
-16 Pierwszych skrzypiec
-14 Drugich skrzypiec
-12 Altówek
-10 Wiolonczel
-2 Harfy
-8 Kontrabasów
-Fortepian (Czelesta)
-Organy
-1 Piccolo, 3 Flety
-3 Oboje, 1 Rożek angielski
-3 Klarnety, 1 Klarnet basowy
-3 Fagoty, 1 Kontrafagot
-6 Rogów
-4 Trąbki
-Perkusja
-Kotły
-4 Puzony
-1 Tuba
14 4 14
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-05T17:59:05+01:00
ORKIESTRA KLASYCZNA (MAŁA):
Instrumenty dęte drewniane:
Flety
Oboje
Klarnety
Fagoty
Instrumenty dęte blaszane:
Waltornie (rogi)
Trąbki
Puzony (pierwszy raz pojawiły się u Beethovena)
Instrumenty perkusyjne:
Kotły
Kwintet smyczkowy:
I skrzypce
II skrzypce
Altówki
Wiolonczele
Kontrabas

WIELKA ORKIESTRA SYMFONICZNA:
Instrumenty dęte drewniane:
Flet piccolo
Flety
Oboje
Rożek angielski
Klarnet piccolo
Klarnety
Klarnet basowy
Saksofony altowe
Saksofony tenorowe
Saksofony barytonowe
Saksofony basowe
Fagoty
Kontrafagoty
Instrumenty dęte blaszane:
Waltornie
Trąbki
Puzony
Tuba
Instrumenty perkusyjne:
Kotły
Pozostałe (wedle twórczości kompozytora)
Harfa
Kwintet smyczkowy:
I skrzypce
II skrzypce
Altówki
Wiolonczele
Kontrabasy

SKŁAD ORKIESTRY DĘTEJ:
Flety
Klarnety Es
Klarnety B
Kornety B
Trąbki B
Waltornie F
Sakshorny tenorowe B
Sakshorny barytonowe B
Puzony
Tuby
Basy
Instrumenty perkusyjne: wielki i mały bęben, talerze, werbel
14 3 14