Tu są wzory do zadań:
prędkość ( v=s:t)
droga (s=t razy v)
czas (t= s:v)

Zadanie 1:
Pieszy porusza się z prędkością 1,5m/s. W jakim czasie, poruszając się z tą samą prędkością , pokona drogę 27km?
Zadanie 2:
Kolarz wciągu 6 sekund przejeżdża drogę 54 metrów. Ile kilometrów przejedzie z tą prędkośćią w czasie 1 godziny i 20 moinut?

Proszę z dokładnym opisem, czyli v=, s= itd. :):)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-05T16:46:54+01:00
Zad.1
1,5m/s-prędkość-V
27km=27 000m-droga-s
t-czas-?
t=s:V
t=27 000m:1,5m/s
t=18 000s to 300min to5h
odp.drogę 27km z prędkością 1,5m/s pokona w 5 h(godzin)

zad.2
6sek.-54m/:6
9m/s-prędkość-V
1h 20min=80min=4800sekund-czas-t
droga-s-?
s=t*V
s=4800s*9m/s
s=43 200m to =43,2km
odp.w 1 godzinę i 20 minut kolarz przejedzie 43,2km
1 1 1
2010-03-05T17:00:54+01:00
1.
*- mnozenie
/- dzielenie

Dane:
V=1,5 m/s
S=27 km =27000m
t=?
S=V*t /(obustronnie dzielone przez V)
t=S/V
t=27000m / 1.5
t=18000s
t=5 godzin

2.
Dane:
t1=6s
S1=54m
t2=1.20=4800s
V=?
S2=?

S1=V*t1
V= S1/t1
V=54m/6s
V=9m/s

S2=V*t2
S2=9m/s * 4800s
S2=23200m
S2=43,2 km

Mam nadzieje ze jest dobrze i ze pomogłam ;):P
1 1 1
2010-03-05T17:02:25+01:00
Zadanie 1
1,5 *1000m=0,0015km/h
27km:0,0015=18000minut
18000: 60s=300h

zadanie2
1,20h*54m=1,20km * 0,054km=0,0648km