Równania i nierówności
1. pani kowalska zarabia miesięcznie o 200zł więcej od pana kowalskiego. W ciągu roku oboje razem zarobili 48 tys. zł Jakie jest miesieczne wynagrodzenia pani Kowalskiej a jakie pana kowalskiego
2. Zegar z kukułką wazy 5,5 kg. Kukułka jest o 5 kglzejsza od zegara. Ile liczy zegar a ile kukułka??
prosze pomuzcie mi
sorry ze tak mało punktów ale wiecej nie mam :(

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-05T16:37:42+01:00
1.x-zarobek P. Kowalskiego
x+200zł - Zarobek p. Kowalskiej

rok ma 12 miesięcy
zatem:

12x+12(x+200)=48000
12x+12x+2400=48000
24x=48000-2400
24x=45600 /:24

x=1900zł

x+200zł=1900+200=2100zł

Odp: P. Kowalska zarabia 2100zł natomiast jej mąż 1900zł
2.
x=waga zegara
x-5k=waga kukułki

x+x-5=5,5kg
2x=5,5+5
2x=10,5kg
x=10,5:2=5,25

5,5kg-5,25=0,25
kukułka waży 0,25kg a zegar 5,25kg
2010-03-05T16:45:36+01:00
1.x-zarobek P. Kowalskiego
x+200zł - Zarobek p. Kowalskiej

rok ma 12 miesięcy

12x+12(x+200)=48000
12x+12x+2400=48000
24x=48000-2400
24x=45600 /:24

x=1900zł

x+200zł=1900+200=2100zł

2.2.
x=waga zegara
x-5k=waga kukułki

x+x-5=5,5kg
2x=5,5+5
2x=10,5kg
x=10,5:2=5,25

5,5kg-5,25=0,25
kukułka waży 0,25kg a zegar 5,25kg
2010-03-05T16:47:31+01:00
1. 48000:12=4000
x-pan Kowalski
x+(x+200)=4000
2x+200=4000|-200
2x=3800
x=1900-pan K.
1900+200=2100zł-pani K.
2.x-waga zegaru
x+(x-5)=5,5
2x-5=5,5|+5
2x=10,5
x=5,25-waga zegaru
5,5-5,25=0.25-waga kukułki