Opłata za pierwszą godzinę parkowania wynosi 5 zł, a za każdą następną godzinę 2 zł ( opłaty dotyczą każdej rozpoczętej godziny parkowania). Wysokość opłaty y za x godzin parkowania można obliczyć za pomocą równania:
a) y= 5x -2
b) y= 3x - 5
c) y= 3x - 2
d) y= 2x - 3

3

Odpowiedzi

2010-03-05T16:41:14+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-05T16:43:18+01:00
Dlaczego wszędzie jest minus? Plus powinien byc. Wtedy byłaby odpowiedź y=2x+5
2010-03-05T16:43:53+01:00
Odp.d
Ponieważ 2 to koszt parkowania za każdą następną godzinę a x to liczba godzin, a 5-2=3 tak więc na końcu równania trzeba odjąć 3