Odpowiedzi

2010-03-05T17:12:20+01:00
Od środka cięciwy do środka okręgu jest 6cm, a promień wynosi cm, więc korzystamy z twirdzenia pitagorasa

6²+x²=8²
x²=64-36
x²=28
x=√28

2x=2√28 [cm] ≈10,6cm-długość cięciwy
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-05T17:54:53+01:00
W okręgu o promieniu 8 poprowadzono cięciwę. Jaką długość ma ta cięciwa, jeżeli jej odległość od środka jest równa 6?

x-pół cięciwy

x²+6²=8²
x²+36=64
x²=64-36
x²=28
x=√28
x=2√7

cięciwa ma długośc 4√7
A jakby wyglądał rysunek do tego zadania ?
2010-03-05T18:40:33+01:00
X - połowa cięciwy

x²+6²=8²
x²=64-36
x²=28
x=√28
x=2√7

2√7*2=4√7

Odp.; Cięciwa ma długośc 4√7.

Pozdrawiam
2 5 2