Uzupełnij pary wyrazów pokrewnych ,w których zachodzą oboczności wymienionych poniżej spółgłosek. Utwórz wyrazy należące do takich części mowy, jakich nazwy umieszczono w kolejnych nawiasach.:
1.r:rz miara-........(czasownik)
2.g:ż noga-.........(przymiotnik)
3.dz:ż pieniądz ............(przymiotnik)
4.ch:sz ruch.............(czasownik ndk)
5.k:cz mrok.............. (przymiotnik)
6.g:ż odwaga-.........(przymiotnik)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-05T17:08:16+01:00
1.r:rz miara-mierzyć(czasownik)
2.g:ż noga-nożny(przymiotnik)
3.dz:ż pieniądz- pieniężny(przymiotnik)
4.ch:sz ruch- ruszanie(czasownik ndk)
5.k:cz mrok- mroczny (przymiotnik)
6.g:ż odwaga-odważny(przymiotnik)
1 1 1
2010-03-05T17:08:30+01:00
1.r:rz miara-.mierzyć
2.g:ż noga-nozny
3.dz:ż pieniądz -pieniezny
4.ch:sz ruch-ruszac
5.k:cz mrok-mroczny
6.g:ż odwaga-odwazny

dasz najjjjjjjj plisssssss
1 5 1
2010-03-05T17:08:42+01:00
1.r:rz miara- MIERZYĆ (czasownik)
2.g:ż noga- NOŻNY (przymiotnik)
3.dz:ż pieniądz - PIENIĘŻNY(przymiotnik)
4.ch:sz ruch - RUSZAĆ (czasownik ndk)
5.k:cz mrok- MROCZNY (przymiotnik)
6.g:ż odwaga- ODWAŻNY (przymiotnik)