1. Wyznacz masę kry lodowej w kształcie prostopadłościanu o długości 2,5 metra, szerokości 1 m i grubości 0,04m. Gęstość lodu wynosi 300 kg/ m 3 .

2. Zbiornik na paliwo mieści 85 kg oleju napędowego. Gęstość oleju wynosi 0, 85 g/ cm3 . Oblicz gęstość zbiornika.

Proszę o szybką odpowiedź. ; ))

3

Odpowiedzi

2010-03-05T17:14:20+01:00
1 .
m - masa
v - objętość

v=2,5*1*0,04=0,1m³

gęstość=m/v obustronnie *v
gęstość * v = m
m = 300kg/m³ * 0,1m³ m³ się skracają
m=30kg


2.m = 85000 g (85kg)

gęstość = m/v obustronnie * v
gęstość * v= m obustronnie dzielimy przez gęstość
v = m/gęstość
v= 85000 g : 0,85 g/cm³
v= 0,1 m³
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-05T17:17:13+01:00
Zad. 1.
V = 2,5 m*1m*0,04 m= 0,1 m^3 ; znaczek = do potęgi
d = 300 kg/m^3
m = ?
d = m/V
m = d*V
m = 300 kg/m^3 * 0,1 m^3
m = 30 kg

zad.2
m = 85 kg = 85000 g
d = 0,85 g/cm^3

d = m?v
m = d*V
V = m/d

V = 85000 g/0,85 g/cm^3
V = 100000 cm^3 = 0,1 m^3
  • Użytkownik Zadane
2010-03-05T18:04:20+01:00
Zad.1
dane:
V(objętość kry)-0,1m³, a wyliczamy ją ze wzoru na objętość prostopadłościanu V= a×b×h
V=0,04 m × 1m × 2,5m =0,1m³
d(gęstość lodu)-300kg/m³
Obliczam masę kry ze wzoru na gęstość:
d= m : V→ m= d × V
m= 300kg/m³ × 0,1m
m=30kg
Kra ma masę 30 kg.

Zad.2
Dane:
m(masa oleju)-85 kg
d(gęstość oleju)- 0,85g/cm³= 850kg/m³
Obliczam objętość zbiornika ze wzoru na gęstość:
d=m : V → V= m : d
V=85 kg : 850kg/m³
V=0,1m³=100 l
Zbiornik ma pojemność 100 litrów.