Podaj mi najważniejsze zwroty po Niemiecku ;
-Cyfry 1-9
- tak , nie
- osoby
- Gramatyka :
a- scharakteryzuj mi każdą część mowy ( czasowniki , rzeczowniki, zaimki)
b- Wyjaśnij dlaczego rzeczowniki piszemy z dużej litery
- nazwij dni tygodnia, miesiące

Podaj mi tytuł jakiegoś taniego podręcznika do niemieckiego dla początkujących. Do 25-30 zł!

3

Odpowiedzi

2010-03-05T17:16:09+01:00
Tytuł podręcznika Aha 1 Neu
:) Jest bardzo dobry
4 5 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-05T17:48:30+01:00
1- ein,
2- zwei,
3-drei,
4-vier,
5-fünf,
6-sechs,
7-sieben,
8-acht,
9-neun
tak- ja
nie- no
ja- Ich
ty- Du
on- er
ona- sie
ono- es
my- Wir
wy- Ihr
oni- Sie
one- sie

przed rodzajem męskim trzeba wstawić:
der
przed rodzajem żeńskim trzeba wstawić:
die
przed rodzajem nijakim trzeba wstawić:
das

poniedziałek- der Montag
wtorek- der Dienstag
środa- der Mittwoch
czwartek- der Donnerstag
piątek- der freitag
sobota- der Samstag
niedziela- der Sontag

styczeń-Januar,
luty-Februar,
marzec-März,
kwiecień- April,
maj- Mai,
czerwiec- Juni,
lipiec- Juli,
sierpień- August,
wrzesień- September,
październik- Oktober,
listopad-November,
grudzień- Dezember

Der die das neu. Podręcznik do języka niemieckiego dla klasy 4 + 2 CD
Marta Kozubska, Ewa Krawczyk, Lucyna Zastąpiło

der, die, das. Zeszyt ćwiczeń dla klasy 5
Marta Kozubska, Ewa Krawczyk, Lucyna Zastąpiło + 1 CD

Der, Die, Das Neu. Klasa 6. Zeszyt ćwiczeń do języka niemieckiego
Marta Kozubska + 1 CD
4 5 4
2010-03-05T17:49:58+01:00
1eins 2 zwei 3drei 4 vier 5fünf 6sechs 7sieben 8acht 9neun
tak ja nie nein
ich -ja
du- ty
er, sie, es- on ona ono
wir -my
ihr - wy
Sie, sie - oni one

czasowniki np: lerne
rzeczowniki np: Rad
zaimki np: in
piszemy je duzą literą onieważ taka jest gramatyka w niemczech

dni tygodnia
Montag Dienstag Mittwoch Donnerstag Freitagd Samstag Sonntag

miesiące
Januar, Februar, Marz- a z kreseczkami, April,Mai, June, Juli, August,September, Oktober, November, December.


Podręcznik na alegro za 5 zł PING PONG a w księgarni ok 20
4 5 4