Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T02:03:56+01:00
Odp:
NaHCO3-wodorowęglan sodu(soda oczyszczona);
Związek ten ulega hydrolizie;
NaHCO3+H2O=NaOH+H2O+CO2;
Odczyn;
Na(+)+HCO3(-)+H2O=Na(+)+OH(-)+H2O+CO2;
Ze względu na stężenie jonów [OH-],roztwór ma odczyn zasadowy.
Papierek uniwersalny zabarwia się na kolor niebieski.
1 5 1
2010-03-06T02:38:10+01:00
NaOH + CO2 = NaHCO3
wroztworze wodnym nastepuje reakcja
Na+ + HCO3- +H2O = Na+ + OH- + H20 + CO2
odp. wskaznik zabarwi sie na kolor niebieski.
kwas weglowy nalezy do kwasu slabego a zasada sodowa do mocnych takze tym bardziej bedzie odczyn zasadowy, tego typu zwiazki nie dysocjuja tylko ulegaja hydrolizie.
2 4 2