Odpowiedzi

2010-03-05T17:52:31+01:00
Będę charakteryzował Jeziora.

Jezioro jest zbiornikiem wody. Zasilanie należy głównie od warunków klimatycznych. Ekosystemy wodne kształtuję się przede wszystkim w rejonach suchych. Łańcuch pokarmowy organizmów zamieszkujących jezioro dzieli się na:

- glony planktonowe
- zooplankton
- ukleja
- okoń
- wydra

Zwierzęta, które zamieszkują jeziora to: Bielik afrykański. Bocian biały. (niestety tylko takie znam), a rośliny: rogatek sztywny, nurzaniec śrubowy.


Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-05T21:09:30+01:00
To ja zabiorę się za MORZE.

łańcuch pokarmowy:
plankton roślinny->plankton zwierzęcy(np. kryl)->krewetka->śledź->tuńczyk->foka->niedźwiedź polarny

Strefy wód morskich:

1. Liptoral:
- zielenice, krosnorosty, brunatnice
- małże, ostrygi

2. Pelagial
- ślimaki, kryle, głowonogi

3. Benton:
- brak roślin
- parzydełkowce, skorupiaki, mięczaki
1 1 1