Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-05T17:44:47+01:00
Styl romański:
-cięzkie, wysokie kamienna mury
-wysokie osadzone małe okna (wykusze)
-budowle pełniły funkcje obronne

styl gotycki:
-budowle z cegieł
-okna strzeliste z witrażami
-w stylu gotyckim najczęściej były budowane kościoły
171 1 171
2010-03-05T17:48:23+01:00
Cechy stylu gotyckiego:
-strzelistość
-wielkie okna
-witraże
-sklepienia
-rozeta
-smukłośc
-trzy portale
-harmonia

Cechy stylu romanskiego:
-niskie budowle
- grube mury
-małe okna
-wewnątrz panowała mroczna atmosfera
-wrażenie przysadzistej budowli
-sklepienia kolebkowe i krzyżowe
-prostota
-surowość
-mało dekoracji
proporcjonalność
264 4 264