Wazon ma kształt ostrosłupa o wysokości 20cm, którego podstawą jest romb o przekątnej długości 14cm i 9cm. Czy wazon z dwóch takich wazonów zmieści się w jednym wazonie o pojemności 1 litr?
prosze bardzo o rozwiązanie do niedzieli włącznie :)

2

Odpowiedzi

2010-03-05T17:49:42+01:00
Pp =½ d1*d2
Pp =½ *14*9
Pp= 63

V=⅓ Pp*h
V= ⅓ * 63* 20
v= 420 cm³

420 cm₃ = 0,00042 dm ³


z 2 wazonów nie da się zrobić jednego o tej pojemności.
5 1 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-05T18:06:54+01:00
V=⅓Pp*h
h=20cm

Pp=e*f:2
Pp=14*9:2
Pp=126:2
Pp=63cm²

V=⅓*63cm²*20cm
V=21cm²*20cm
V=420cm³

2 wazony po 420cm³=840cm³=0,84l
1l=1000cm³
odp.woda z dwóch wazonów(razem 0,84l) zmieści się do wazonu o pojemności 1l
20 4 20