Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-05T17:45:02+01:00
Podobieństwa:
1.budowa teatru: arena o kształcie elipsy lub koła,
2. cel przedstawienia: rozrywkowy
3. przedstawienia na scenie, zaś ławki dla widzów schodkowo wokół


różnice:
1.teatr greski ---- przedstawienia o charakterze sakralnym
Amfiteatr----miejsce walk gladiatorów, walk z dzikimi zwierzętami

2. teatr grecki -- skene, czyli buda – w świecie rzeczywistym służyła jako garderoba dla aktorów, ale również jako magazyn rekwizytów. W świecie wykreowanym przez sztukę była elementem scenografii lub dla pokazania rzeczy niemożliwych do pokazania w innych warunkach
Amfiteatr --w podziemiach usytuowane były pomieszczenia dla gladiatorów, zwierząt, magazyny itp.

3.teatr grecki --- aktorami mogli być tylko mężczyźni w liczbie trzech
Amfiteatr – nieograniczona liczba aktorów mężczyzn i kobiet
18 3 18
2010-03-05T17:48:30+01:00
Amfiteatr-w amfiteatrach pokazywano krwawe igrzyska. Dla tysięcy widzów na śmierć i życie walczyli gladiatorzy. w teatrach greckich wystawiane były spektakle. Ludzie zakładali na twarze maski, aby było lepiej ich słychać. W teatrach greckich mogli występować tylko mężczyźni, później natomiast kobiety w maskach.
8 3 8