Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-05T18:07:45+01:00
Gęstość wody = 1 g/cm3
Gęstość nafty - 0,8 g/cm3

siła wyporu -> F= q*g*v
q = gęstość płynu
g = przyspieszenie ziemskie = 9,81 m/s2
v = objętość wypartego płynu
a) w wodzie
F= 1g/cm3 * 9,81 m/s2 * 100 cm3 = 100g * 9,81 m/s2 = 0,1kg * 9,81 m/s2 = 0,981 N

b) w nafcie
F = 0,8g/cm3 * 9,81 m/s2 * 100cm3 = 80g * 9,81 m/s2 = 0,08kg * 9,81 m/s2 = 0,7848 N
2010-03-05T18:12:44+01:00
Nafta
d=0,81 g/cm3
woda=1,00g/cm3
Vc=100cm3
Fw=d*Vc*g
g=10N/kg

woda
F=0,001kg/cm3*100cm3*10N/kg=1N
nafta
F=0,00081kg/cm3*100cm3*10N/kg=0,81N