Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-05T17:50:43+01:00
Nalezy obliczyc mase molową i napisac równanie.
masa molowa H podzielona przez mase molowa całego związku.
2010-03-05T23:47:07+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
1. Obliczam masę całego związku
mH2SO4=2*1u+32u+4*16u=98u

2. Masa całego związku stanowi zawsze 100%, a szukanego pierwiastka x%, np dla wodoru
98g kwasu------100%
2g wodoru-----x%
x=2*100/98
x=2,05% wodoru

3. To samo można zrobić dla siarki i tlenu
98g kwasu------100%
32g siarki-----x%
x=32*100/98
x=32,65% siarki

98g kwasu------100%
64g tlenu-----x%
x=64*100/98
x=65,30% tlenu