Zad.1
W trzech nieoznaczonych probówkach znajdują się bezbarwne gazy, o których wiesz, że są to: wodór, tlen i dwutlenek węgla. W jaki sposób rozpoznasz te gazy?

zad.2
Dlaczego do wypełniania balonów używa się obecnie helu, a nie wodoru?

zad.3
Dlaczego niewielkie ilości wodoru znajdują się bardzo wysoko, w górnych warstwach atmosfery?

2

Odpowiedzi

2010-03-05T18:45:40+01:00
Zad 1. wodór spali się z charakterystycznym "szczeknieńciem".
tlen podtrzymuje palenie, jeżeli zbliżymy płomień do tlenu, to płomień tez się zwiększy.
dwutlenek węgla - jeżeli zbliżymy płomień do dwutlenku węgla, to płomień ten zgaśnie.
Zad 2. Ponieważ wodór z tlenem w stosunku 2:1 tworzy mieszanine piorunującą.
Zad 3. Ponieważ wodur jest najlżejszym pierwiastkiem, i bardzo łątwo się unosi do górnych warstw atmosfery.
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-05T18:48:19+01:00
Zad 1
Wodór można rozpoznać po tym, że jak zatkamy placem probówkę i zapalimy zapałkę to usłyszymy trzask- to będzie się spalał wodór, a dwutlenek węgla to można robić to samo tylko, że tym razem zapałka zgaśnie.
Zad 2
Hel jest lżejszy od tlenu ale cięższy od wodoru.
Zad 3
Wodór jest najlżejszym gazem i dlatego ulatnia się i zostaje w wyższych partiach atmosfery.