Podstawą graniastosłupa prostego jest trójkąt prostokątny równoramienny o przyprostokątnej równej 3,6cm.
a) Oblicz jego objętość, więdząc, że wysokość graniastosłupa jest o 1,4 cm dłuższa od przyprostokątnej podstawy.

3

Odpowiedzi

2010-03-05T18:04:36+01:00
Pole podstawy=1/2*wysokość*podstawa
=1/2*3,5*3,5=6,125 cm kwadratowe

Objętość=pole podstawy*wysokość

Wysokość=3,5+1,4=4,9

Objętość=6,125*4,9=30,0125 cm sześcienne
  • Użytkownik Zadane
2010-03-05T18:47:32+01:00
H = 3,6 cm + 1,4cm = 5cm
Pole podstawy = 3,6 x 3,6 : 2 = 12,96 : 2 = 6,48 cm 2
V = 6,48 x 5 cm = 32,40 cm 3
Odp.: Objętość jest równa 32,40cm kwadratowych
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-05T19:55:19+01:00
Wysokość graniastosłupa -} 3,6 cm + 1,4 cm = 5 cm

Pp (pole podstawy) = 3,6 cm x 3,6 : 2 cm = 6,48 cm2

6,48 cm2 x 5 cm (wysokość) = 32,4 cm3

Odp.: Objętość tego graniastosłupa wynosi 32,4 cm3.