Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-05T18:02:54+01:00
A) twardówka tworząca z przodu przezroczystą ROGÓWKE
b)tęczówka z otworem źrenicznym (częśc naczyniówki)
c)soczewka- załamuje światło i skupia je na siatkówce, zmienia swój kształt ustawiając ostrość widzenia (akonodacja)
d)ciało szkliste
e)siatkówka- zbudowana ze światła czułych pręcików i czopków przetważa bociec świetlny na inpls nerwowy



Funkcje
1. mięsnie gałki ocznej - UMOŻLIWIA RUCHY GAŁKI OCZNEJ
2. rzęsy - ZATRZYMUJĄ DROBINY KURZU
3. tęczówka i żrednica - REGULUJE ILOSC SWIATŁA WNIKAJĄCĄ DO OKA
4. soczewka - ZAŁAMUJE SWIATŁO
5. nerw wzrokowy - PRZEWODZI IMPULSY NERWOWE Z OKA DO MÓZGU
6. na niej powstaje obraz,posiada -
komórki swiatoczułe -SIATKÓWKA

2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-05T18:06:27+01:00
Postaram się Ci pomóc, a więc.

Oko jest narządem receptorowym, zbudowane jest z soczewki ze zmienną tęczówką, która reguluje średnice źrenicy. Soczewka, która znajduję się w oku ma zdolność do akomodacji, dzięki niej widzimy dalsze rzeczy wyraźniej i ostrzej. Obrazy odbierane przez oko są przesyłane za pośrednictwem nerwów wzrokowych.
3 3 3
2010-03-05T18:11:52+01:00
Oko składa się z soczewki ze zmienną i regulowaną ogniskową, tęczówki (przesłony) regulującej średnicę otworu (źrenicy), przez którą wpada światło, oraz światłoczułej siatkówki w głębi oka.
Twardówka, czyli zewnętrzna warstwa gałki ocznej, jest mocną, matową, nieprzepuszczalną warstwą tkanki łącznej, która chroni oko. Rogówka jest to cienki przezroczysty obszar za twardówką.
Funkcje: Zdolność widzenia, dostrzega złożone barwy i światła.
Oko odbiera wrażenia wzrokowe i pomaga kojarzyć wzrokowo wrażenia słuchowe.

To samo miałem zadane i dostałem z tego 6.