-Jak powinien zachować się bezpośredni świadek wypadku samochodowego?
-Jakie są zagrożenia dla ratownika udzielając pierwszej pomocy?
-Opracuj mi odpowiednie zestawienia i w miarę możliwości zilustruj je (czyli wyślij mi obrazek żeby łatwy była nawet do przerysowania, albo wydrukuje i wkleję xD.;*)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-05T18:45:25+01:00
1. Bezposredni swiadek wypadku powinnien natychmiastowo zadzwonic po pogotowie,policje i w razie potrzeby staz. Na tyle ile byloby to mozliwe postarac sie udzielic pomocy-tak,aby poszkodowany nie zmarl zanim przyjedzie pogotowie.
2.
- poczucie winy i sad, w razie nieudanej reanimacji
-swiadomosc,ze nie udalo sie pomoc
-przezycie do konca zycia-np.umierajacej osoby na jego oczach
3. co do zestawien,nie wiem o co konkretnie Ci chodzi..:(
Ale mam nadzieje,ze chociaz tyle pomoglam;)
6 2 6
2010-03-05T18:49:26+01:00
1. Bezwzględnie udzielić pierwszej pomocy czyli:
-Należy zatrzymać swój samochód tak, aby nie utrudniał ruchu innym pojazdom..
-ocenić sytuację...
-zabezpieczyć miejsce wypadku oznaczyć trójkątem ostrzegawczym tam aby było widoczne...
-przed rozpoczęciem działań należy sprawdzić jakie pojazdy uczestniczą w wypadku ile ich jest oraz czy uszkodzone pojazdy mogą spowodować jeszcze jeden niechciany wypadek (np pożar)
-Jeżeli pojawi się ogień, należy go ugasić
-Jeżeli mamy dostęp do stacyjki samochodu, należy wyłączyć zapłon
-Jeśli są ranni wezwać pogotowie
-podać szczegółowe informacje gdzie miał miejsce wypadek, ile osób jest rannych, co się stało informacje o stanie zdrowia poszkodowanego.
-sprawdzamy stan poszkodowanego czy jest przytomny próbujemy porozmawiać, zadajemy pytania: "co się stało ?", "jak się nazywasz ?'' "otwórz oczy", klepiemy poszkodowanego w ramię lub jeżeli poszkodowany nie reaguje na te bodźce..
- sprawdzamy czy oddycha
-rozpoczynamy resuscytację krążeniowo-oddechową(RKO).
-W przypadku osoby dorosłej stosunek uciśnięć klatki piersiowej do oddechów wynosi 30:2.
-U dzieci ten sam stosunek, gdy RKO prowadzona jest przez jedną osobę.
-2 początkowe oddechy ratownicze i uciska klatkę piersiową 30 razy natychmiast po potwierdzeniu,że poszkodowany nie oddycha.
-U niemowlęcia (poniżej 1 roku życia) technika uciskania klatki piersiowej pozostaje niezmieniona: uciśnięcia klatki piersiowej wykonuje się dwoma palcami jednej ręki
-Nie przestajemy chyba że osoba zacznie oddychać lub przyjedzie pogotowie.
3 5 3