Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-05T18:33:17+01:00
Dane:
rozpuszczenia 20 g chlorowodoru w 180 g wody.
Szukane:
C%=?
Rozwiązanie
C% = (ms * 100 %) / mr
C% = ?
ms = 20g
mr = 200 g
C% = (20 * 100) / 200
C%=2000/200
C% = 10 %
Odp:Stężenie procentowe wynosi 10%.
2 5 2
2010-03-05T18:33:27+01:00
Masa substancji rozpuszczanej= 20g
masa roztworu = 180g + 20g = 200g
stęzenie procentowe = (ms/mr) * 100% = 10%
2010-03-05T18:34:14+01:00
Stężenie tego kwasu=c%=m substancji rozpuszczalnej/m roztworu * 100%=20g/200g*100%= 10%

Stężenie procentowe tego roztworu wynosi 10%.