1. Wujek Karola przygotowywał paczki świąteczne dla swoich małych krewnych.W tym celu kupił 120 mandarynek , 36 batonów oraz 24 czekolady. Ile jednakowych paczek mógł przygotowac i co one mogły zawierać ?
2. Na początkowym przystanku wsiadło do autobusu kilka pasażerów. Na następnym przystanku wysiadło dwóch i wsiadło tyle co na początku. Jazdę kontynuowano 30 pasażerów.Ile osób wsiadło na początku trasy?
3. Jeśli pewną liczbę podzielimy przez 3 i do ilorazu dodamy dzielną i dzielnik to otrzymamy 163. Co to jest za liczba?
4.Olek zbiera znaczki i wczoraj policzył że ma już łącznie 189 znaczków angielskich , francuskich i hiszpańskich, Francuskich ma 2 razy więcej niz Hiszpańskich a angielskich o 39 mniej niż francuskich i hiszpańskich razem. Ile ma znaczków każdego rodzaju?

3

Odpowiedzi

2010-03-05T18:50:39+01:00
120 mandarynek , 36 batonów oraz 24 czekolady.

wspólne dzielniki liczb : 2 3 4 6 12

największy dzielnik to 12 więc tyle paczek przygotuje ;d

jedna paczka będzie zawierać
12 mandarynek
3 batony
2 czeko
2 3 2
2010-03-05T18:55:55+01:00
Na zad 2
30-2=28 28:2=14 14+2=16
odp.16 osób wsiadło na początku
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-05T18:58:24+01:00
1. 120/6 = 20.
36/6 = 6
24/6 = 4
Odp. Wujek mógłby zrobić 6 paczek dla krewnych.

2.
x-2+x = 30
2x = 30 + 2
2x = 32 / 2
x = 16
Odp. Na początku było 16 pasażerów.

3. Jest to liczba 120, bo :
120:3 +3+40=163

4. Razem = 189 znaczków.
Olek ma 38 znaczków hiszpańskich,
76 znaczków francuskich,
75 znaczków angielskich.

3 3 3