1.Przekształć podane przykłady tak, aby powstały wyrażenia przyimkowe:

a) złoty pierścionek
b) papierowa torba
c) przydrożne drzewo
d) grzybowa zupa
e) owocowy kompot

2. Podkreśl wyrażenia przyimkowe:
Idę do szkoły.
Ten długopis dostałam od koleżanki.
Rok szkolny zbliża się ku końcowi.
Pod tym drewnianym stołem leżą stare książki.
Nigdy nie postąpię wbrew sobie.
Zza drzewa wyjrzał pies.
Te kwiaty kup dla mamy.

3

Odpowiedzi

2010-03-05T18:42:22+01:00
1.
a. pierścionek ze złota
b. torba z papieru
c. drzewo przy drodze
d. zupa z grzybów
e. kompot z owoców

1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-05T18:43:01+01:00
Pierścionek ze złota
Torba z papieru
Drzewo przy drodze
Zupa z grzybami
Kompot z owoców

1, 4, 6 :)
2 2 2
2010-03-05T18:46:05+01:00
Do
od
pod
wbrew
zaa
dla
1 1 1