Odpowiedzi

2010-03-05T19:05:29+01:00
A)
k=a/r np. 3=6/2
r=a/k 2=6/3
a=k*r 6=2*3



b)
a=f/m np. 3=6/2
m=f/a 2=6/3
f=a*m 6=2*3

Jeżeli nie wiesz jak zrobić zdanie podstaw sobie liczby i się nie pomylisz ;)
pozdrawiam:)


Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-05T19:09:02+01:00
A)k=a/r ; załóżmy że k=2, a=6 , r=3
Spójrz na analogię 2=6/3 <----> k=a/r
Aby otrzymać 3 to 6/2 czyli r=a/k

Drugi sposób to działania matematyczne:

k=a/r /:a --->dzielimy obustronnie przez a
k/a=1/r
Skoro wyszło nam 1/r czyli ułamek to wszystko obracamy "do góry nogami" aby otrzymać r:
1/r ---->obracamy i mamy r
k/a ---->obracamy i mamy a/k

b)a=f/m ; m
m=f/a