Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-05T19:00:52+01:00
Dane:
x - cena dużego haczyka
x-0,07 - cena małego haczyka
Szukane:
ile Kosztował duży haczyk ,a ile mały .?
Rozwiązanie:
8x+6(x-0,07)=3,5
8x+6x-0,42=3,5
14x=3,92
x=0,28 zł
0,28-0,07=0,21 zł
Odp. Duży haczyk kosztował 28gr a mały 21 groszy.
2010-03-05T19:08:17+01:00
1 zł = 100 gr, czyli 3,50 zł = 350 gr x - cena małego haczyka x+7 - cena dużego haczyka 8 * (x + 7) + 6 * x = 350 8x + 56 + 6x = 350 14x = 294 x= 21 czyli mały kosztuje 21 gr a duży 7 + 21 =28 czyli 28 gr