1.Wyjaśnij związki frazeologiczne
odprawić z kwitkiem
poczta pantoflowa
pocałować klamkę
suszyć komuś głowę
wilczy bilet
2.Do każdego z podanych sformuowań dopisz związek frazeologiczny o tym samym znaczeniu:
być komuś ciężarem
ktoś przepadł bez wieści
dać się oszukać
zamilknąć w porę, powstrzymać się od powiedzenia czegoś
miesiąć małżeństwa
kompletny chaos, bałagan

2

Odpowiedzi

2010-03-05T19:12:57+01:00
Odchodzić(odejść) z kwitkiem- niczego nie załatwić: Film cieszył się ogromną popularnością. Ci, którzy nie okazali się dość przewidujący i nie przyszli kilka godzin przed seansem, odchodzili od kasy z kwitkiem.

pocałować klamkę- nie zostać kogoś w domu; odejść spod czyichś drzwi z niczym: Umawianie się z tymi ludźmi nie ma sensu.Już raz wystawili mnie do wiatru- przyszedłem o ustalonej godzinie, ale nikogo nie zastałem, pocałowałem klamkę i wróciłem do siebie.

suszyć komuś głowę-narzucać się komuś z prośbami, natrętnie się o coś upominać, natarczywie się czegoś domagać: Adam tak długo suszył ojcu głowę, aż wreszcie ten skapitulował i obiecał, że kupi natrętowi wymarzony samochód.

wilczy bilet-dokument z opinią negatywną, uniemożliwiającą osobie posiadającej taki dokument przyjęcie do szkoły,pracy,jakiejś instytucji: Opuścił zakład z wilczym biletem i bardzo trudno było mu odzyskać miano uczciwego człowieka.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-05T19:14:26+01:00
1.
odprawić z kwitkiem-nic nie załatwić, niczego nie załatwić
poczta pantoflowa-puszczanie w obieg plotek
pocałować klamkę- zastać drzwi zamknięte, odejść z niczym
suszyć komuś głowę-uporczywie, natrętnie domagać się czegoś
wilczy bilet-zakaz wstępu gdzieś dla kogoś
2.być komuś ciężarem- siedzieć komuś na karku
ktoś przepadł bez wieści- wpadł jak kamień w wodę
miesiąc małżeństwa- miesiąc miodowy
zamilknąć w porę- ugryźć się w język

5 3 5