Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-05T19:22:51+01:00
Pole powierzchni tego prostopadłościanu =

Pp(pole podstawy) -} 5 cm x 3 cm x 2 = 30 cm2

Pb(pole boczne) -} 5 cm x 4 cm x 2 = 40 cm2

3 cm x 4 cm x 2 = 24 cm2

Pc (pole całkowite) -} 24 cm2 + 40 cm2 + 30 cm2 = 94 cm2




Pole sześcianu -} 94 cm2 + 2 cm2 = 96 cm2

Pole jednej ścianki w tym sześcianie -} 96 cm2 : 6 (ścianek) = 16 cm2

Jedna ścinka tego sześcianu ma 16 cm2 czyli krawędź = 4 cm





V prostopadłościanu -} 3 cm x 4 cm x 5 cm = 60 cm3


V sześcianu -} 4 cm x 4 cm x 4cm = 64 cm3


64 cm3 (sześcian) - 60 cm3 (prostopadłościan) = 4 cm3


Odp.: Sześcian ma większą objętość o 4 cm3



-} - pełni funkcję strzałki



2010-03-05T19:29:35+01:00
P:3*4*2+3*5*2+4*5*2=12*2+15*2+20*2=24+30+40=94cm
P sześcianu:94cm-2cm=92cm
P jednej ściany:92/6=ok.15,3
Jedna krawędź:ok.15.3/ok.3,8=ok.3,8
Vprostopadłościanu:3*4*5=3*20=60cm
Vsześcianu:3,8*3,8*3,8=54cm
60cm-54cm=6cm
Odp.Większą objętość ma prostopadłościan o 6cm.