Odpowiedzi

2010-03-05T19:07:58+01:00
Pozytywne:

- zapylają kwiaty, (owady)
- oczyszczają środowisko (mrówki)
- robienie miodu (pszczoły)

negatywne:

- przenoszą choroby
- niszczą drzewa
1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-05T19:11:05+01:00
Pozytywne -
- owady odżywiające się pyłkiem kwiatowym odgrywają ogramną rolę w zapylaniu roślin niezbędnym do wytworzenia owoców i nasion
- wiele owadów drapieżnych redukuje liczebność szkodników roślin uprawnych
- pszczoły dostarczają miodu i wosku, kokony larw jedwabnika - nici do prod. jedwabiu
- żywią się martwą materią organiczną, czynią ją dostępniejszą dla reducentów
-wpływają na równowagę biocenotyczną
- stanowią pokarm dla innych owadów, ryb, płazów, ptaków, ssaków

Negatywne:
-pożerają wszelkie możliwe elementy roślin, pasożytują na nich, powodując osłabienie, nieprawidłowy rozwój lub śmierć rośliny (bielinek kapustnik, strzygonia chojnówka); niszczą uprawy
-wołek zbożowy, mącznik młynarek - żywią się nasionami zbóż - niszczą zapasy
-są pasożytami człowieka i zwierząt, mogą przenosić drobnoustroje (wesz ludzka, pluskwa domowa, komar widliszek)
1 5 1
2010-03-05T19:49:04+01:00
Pozytywne to:
-zapylają rośliny;
-niektóre zwalczają mszyce;
-czasem są pokarmem dla innych zwierząt;
-dostarczają miód (pszczoły)

negatywne to:
-niektóre są szkodnikami dla innych zwierząt
-wysysają krew ludziom(komary)
-są szkodnikami dla niektórych zwierząt;
1 1 1