Janusz Krzyś i Bogdan trenują łucznictwo.Podczas sprawdzianu ich umiejetności Janusz miał 3 trafienia na 7 strzałów Krzyś 4 trafienia na 9 strzałów a Bogdan 5 trafień na 11 strzałów.Oblicz ile procent trafień miał każdy z nich i który chłopiec miał najlepszy wynik.

2

Odpowiedzi

2010-03-05T19:15:39+01:00
Janusz miał 3 trafienia na 7 strzałów

7 ---> 100%
3 ---> x

mnożymy na skos to :
7x= 300 |:7

x≈ 42,86 %


Krzyś 4 trafienia na 9 strzałów

9----> 100%
4----> x

9x= 400 |: 9
x≈ 44,44 %


Bogdan 5 trafień na 11 strzałów

11 ---> 100%
5----->x

11x = 500 |:11
x≈ 45,45


Najlepszy wynik miał Bogdan :>


Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-05T19:18:45+01:00
Janusz 3/7 * 100 % = 42 6/7 %
Krzyś 4/9 * 100% = 44 4/5 %
Bogdan 5/11 * 100%= 45 5/11