1.Zadanie
Fala o długości 120cm przysuwa się po lini prostej o prędkości 1m/s.Oblicz okres i częstotliwość drgań.Ma być dane i szukane.
2.Zadanie
Uderzając w powierzchnię głębokiej wody 20 razy na minutę,wytwarzamy falę o długości 14m.Z jaką prędkością rozchodzi się ta fala?Jaka jest jej czętotliwość? Maja byc dane i szukane i odpowiedzi i najlepiej wszystkie oblicznia.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-05T19:52:08+01:00
1.)
∧= 120cm
v=1m/s
T=?
f=?

T=120/1=1,2/1=1,2 s

f= 1/1,2= 5/6

2.) niestety nie wiem :(



2010-03-05T19:53:22+01:00
1. Dane: λ = 120cm = 1,2 m; v = 1m/s
Szukane: T = ?; f = ? (częstotliwość)
λ = v/f
f = v/λ
f = 1m/s / 1,2 m = 0,83 Hz (w przybliżeniu)

f = 1/T
T = 1/f
T = 1/0,83 Hz = 1,2 s (w przybliżeniu).

Odp. Częstotliwość wynosi około 0,83 Hz a okres drgań około 1,2 s.

2. Dane: λ = 14m
Szukane: f; v
f = 20/60s = 0,33 Hz (w przybliżeniu)
λ = v/f
v = λ * f
v = 14 m * 0,33 Hz = 4,62 m/s

Odp. Prędkość tej fali wynosi 4,62 m/s a częstotliwość 0,33 Hz.

pozdro
kamas248
6 5 6