Odpowiedzi

2010-03-05T20:08:53+01:00
A)Lit- pierwsza grupa, drugi okres
1s²2s¹ - walencyjny 2s¹
b)Azot - 15 grupa, drugi okres
1s²2s²2p³ - walencyjne - 2s²2p³
c)Fosfor - 15 grupa, trzeci okres
1s²2s²2p⁶3s²3p³ - walencyjne -3s²3p³
d)Potas - pierwsza grupa, czwarty okres
1s²2s²2p⁶3s²3p⁶4s¹ - walencyjne -4s¹
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-05T20:21:34+01:00
A) Li - lit (3E) I-grupa, II-okres
Li - 1s2,2s1 (2s1 - 1 el.walencyjny)

b) N - azot (7E) V-grupa, II-okres
N - 1s2,2s2,2p3 (2s2,2p3 - 5 el.walencyjnych)

c) P - fosfor (15E) V-grupa, III-okres
P - 1s2,2s2,2p6,3s2,3p3 (3s2,3p3 - 5 el.walencyjnych)

d) K - potas (19E) I-grupa, IV-okres
K - 1s2,2s2,2p6,3s2,3p6,4s1 (4s1 - 1 el.walencyjny)

Zwróć uwagę, że liczba el walencyjnych pokrywa się z grupą w układzie okresowym a liczba powłok elektronowych z okresem.