Proszę o dokładne wyjaśnienie tego co napiszecie :) Np. czemu tu jest 2 a nie 1 itp. I jeszcze o dokładnie obliczenia, żeby wszystko było ładnie rozpisane ;)


Treść zadania:
Podczas prażenia próbki marmuru otrzymano 56 g tlenku wapnia i 44 g tlenku węgla(IV). Oblicz, ile gramów MARMURU poddano prażeniu.

Z góry dzięki ;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-05T19:22:52+01:00
Masa tlenku wapnia - 56 g
masa tlenku węgla - 44 g

Szukane:
masa marmuru - ?

56 g + 44 g = 100g

Odp: Poddano 100g marmuru prażeniu.
2010-03-05T20:30:00+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Zadanie rozwiązuję w oparciu o prawo zachowania masy
CaCO3---->CaO + CO2
....xg---->..56g.+.44g
x = 56g + 44g
x = 100g
Prażeniu poddano 100g marmuru