W wierszu "rozmowy z chochlikiem " podkreśl homonimy. wypisz je następnie w kolejności alfabetycznej


Jestem chochlik. Ach, szalenie
Cieszę się, gdy jesteś leniem.
Popatrz: c dodaje żartem…
Już hart (siła) jest psem chartem.
A hełm? Rozbrat wziął z
żelastwem:
Stał się Chełmem, słynnym
miastem.
- Chochliku, psotniku śmieszny,
Bardzo ciekawi jesteśmy,
Czy spoważniejesz nareszcie.
-Wy sami winni jesteście.
Błędy wtedy są w zeszycie,
Gdy niechętnie się uczycie.
To tylko pod piórem lenia
Lód w lud, czyli w ludzi zmieniam.
Uważny uczeń, kolego,
Nie robi jeża z Jerzego.
Odróżnia od słowa „morze”
Wyraz: mogę, możesz, może.
I pisze stóg – nie stuk siana.
Lecz dość tego. Żegnam pana.
Jeśliś ciekaw moich sztuczek,
Nie ucz się. Natychmiast wrócę.

3

Odpowiedzi

2010-03-05T19:31:51+01:00
Chart - hart
chelm - helm
Jez- jerzy
lod - lud
może - morze
stóg - stuk
1 5 1
2010-03-05T19:31:58+01:00
Hart,chartem,hełm,Chełmem,lód,lud,jeż,Jerzy,morze,może,stóg,stuk,
chart,Chełm,hart,hełm,Jerzy,jeż,lód,lud,morze,może,stóg,stuk
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-05T19:34:02+01:00

chartem
chełmem
hart
hełm
jerzego
jeża
lód
lud
morze
może
stóg
stuk
1 5 1