Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-05T19:30:37+01:00
X-mies. pensja p.Kowalskiego
x+200-mies. pensja p. Kowalskiej

12(x+x+200)=48000
24x+2400=48000
24x=48000-2400
24x=45600
x=1900

Odp. P.Kowalski zarabia 1900zł a p.Kowalska 2100
2010-03-06T00:46:15+01:00
X-Pan Kowalski
y-Pani Kowalska

przez 12 miesiecy zarobili razem 48tys.stąd równanie:
12x+12y=48 000
Pani Kowalska zarabia więcej o 200zł więc
y=x+200
i mamy układ równan

{12x+12y=48 000
{y=x+200

za y podstawiamy x+200
12x+12*(x+200)=48 000
12x+12x+2400=48 000
24x=48 000-2 400
24x= 45 600
x= 1 900
Pan Kowalski zarabia 1 900zł a Pani Kowalska o 200 zł więcej czyli
1 900+200=2 100

POWODZENIA