Odpowiedzi

2010-03-05T19:34:45+01:00

Dane
m=10 kg
t=5s
g=9,81 kg*m/(s^2)
______________
szukane P=?

P=W/t

W=F*s

s=h=1/2 * g * t^2 - droga jaką ciało przebywa w czasie spadku swobodnego, w czasie t

F = m*g

W=1/2 *m*(g^2)*(t^2)

P = W/t= 1/2*m*(g^2)*t

Podstawiasz dane i wyliczasz wartości.

Zapis t^2 oznacza ' t do potęgi drugiej'.
7 4 7
2010-03-05T19:35:42+01:00
Najprościej:

10kg*10m/s2 *5s=500W

omijając opór powietrza :)
25 1 25
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-05T19:51:01+01:00
Dane:
m (masa)=10 kg
t (czas)=5s
g( przyciąganie ziemskie)= 10m/s²
Szukane:
P(moc)=?
Korzystamy ze wzorów na :
a) moc
P(moc) =W( praca) : t ,gdzie
W= s (droga) × F( siła ), to
s= ½ × g × t²
F = m×g
Za F i s podstawiamy odpowiadające im wzory(do wzoru na pracę)
W= ½ × m × g × g × t²
W=½ × m × g²× t²
P= W : t
P=½ × m × g²× t² : t
P=½ × m × g²× t
P=½ × 10 kg × (10m/s²)² × 5 s
P=2500 kg × m²× s / s⁴
P= 2500 kg × m²/ s³= 2500 W (wat)
Ciało o masie 10 kg w czasie 5 sekund osiągnie moc chwilową równą 2500 wat.
12 3 12