Z podanych zdań wypisz przydawki, które są określeniami wyróżnionych rzeczowników. Zapisz, jakimi częściami mowy są wyrażone te przydawki.

Niedawno w Bydgoszczy odbyły się zawody żużlowe. (podkreślone zawody)
Telewizja przekazywała pełną relację z zawodów. (podkreślone relację)
W siódmym biegu doszło do poważnej kraksy. (podkreślone biegu, kraksy)
Zwycięzcą okazał się młody fiński zawodnik. (podkreślone zawodnik)

PLISSS TO PILNE!!!!!!!!!!
DAM NAJLEPSZĄ

3

Odpowiedzi

2010-03-05T19:42:22+01:00
Niedawno w Bydgoszczy odbyły się zawody żużlowe. (podkreślone zawody)
Zawody---> jakie? żużlowe ( przymiotnk)

Telewizja przekazywała pełną relację z zawodów. (podkreślone relację)
relacje----> jaką? pełną ( przymiotnik)

W siódmym biegu doszło do poważnej kraksy. (podkreślone biegu, kraksy)
biegu----> jakim? siódmym ( liczebnik ewentualnie przymiotnik)
kraksy---> jakiej? poważnej ( przymiotnik)
Zwycięzcą okazał się młody fiński zawodnik. (podkreślone zawodnik)
zawodnik -----> jaki? mlody ( przymiotnik)
zawodnik-----> jaki? fiński ( przymiotnik)
8 4 8
2010-03-05T19:43:12+01:00
Żużlowe przymiotnik
pełną przymiotnik
siódmym liczebnik poważnej przymiotnik
młody fiński przymiotniki
6 2 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-05T19:44:04+01:00
Żużlowe- przymiotnik
pełną-przymiotnik
poważnej-przymiotnik
fiński-przymiotnik
siódmym-liczebnik
5 3 5