Rozwiąż :
1. Znajdź dwie kolejne liczby naturalne,których suma wynosi 155.
2. Długość prostokąta jest 3 m krótsza niz potrojona szerokość.Obwód tego prostokąta wynosi 66 m.Podaj wymiary prostokąta.

Czekam na szybką odpowiedź i prosze o rozwiązanie !! Dam Najjj ;)) Z góry dziękuje ! :P

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-05T20:08:52+01:00
1. n+n+1=155
2n=154
n=77
n+1=78

2. a=3b-3
2a+2b=66
6b-6+2b=66
8b=72
b=9
a=24
2010-03-05T20:12:50+01:00
1.
x+x+1=155
x+x=155-1
2x=154 /:2
x=77

x+1=77+1=78
Odp.: Są to liczby 77 i 78.

2.
2(3x-3)+2(3x)=66
6x-6+6x=66
6x+6x=66+6
12x=72/:12
x=6

3x-3=3×6-3=15
3×6=18
Odp: Krótszy bok prostokąta wynosi 15m, a dłuższy 18.