Odpowiedzi

2010-03-05T20:09:13+01:00
Republika to ustrój polityczny w którym władza jest sprawowana przez organ wyłoniony w wyniku wyborów na określony czas.
19 4 19
2010-03-05T20:09:47+01:00
Republika to forma rządów, w której władza sprawowana jest przez organ wybierany w wyborach na określony czas np. prezydent, rząd, parlament.
25 4 25
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-05T20:11:26+01:00
Republika - urzędnicy są wybierani na okresloną kadencję,np. Prezydent, Premier, Sejm, Senat.
W republice morze być system:
-prezydencki-władza w rękach prezydenta;
-kanclerski-władzę ma rząd;
-koabilitacja-władzęwkraju ma prezydent i rząd, np.Polska
31 3 31