Odpowiedzi

2010-03-05T20:17:42+01:00
Pozytywne ;
- produkty wytwarzane przez zwierzęta np . jajka przez kure
- "napęd" do wozu np. Konie

negatywne:
-wysokie koszty utrzymania zwierząt
- Dużo pracy przy utrzymaniu zwierząt np. trzeba po nich sprzątać, czyścić je .

maskowanie sie w celu:

upolowanie ofiary:
- lew maskuje się w trawach

ukrycia przed drapieżnikiem:
-zebry stają blisko siebie by drapieżnik nie wiedział gdzie zaczyna sie jedna a kończy druga
2 1 2
2010-03-05T20:18:28+01:00
Np dżdżownica
pozytywne :
-spulchnianie ziemii
-jej nawilżanie
-przewietrzają glebę
-mieszanie gleby

negatywne
stonka:
-niszczenie roślin
-niszczenie ziemniaków

maskowanie:
patyczak upodabnia się do gałęzi
kameleon do tła danego miejsca


pozdrawiam ;**
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-05T20:30:11+01:00
Pozytywne:
oddają mleko, zjadają szkodniki, spulchniają ziemię, dają pożywienie człowiekowi

negatywne
robią szkody w gospodarstwie np dziki, krety, myszy polne....,
ptaki wyjadaja ryby, bobry robią tamy i w ten sposób wycinją drzewa

kameleon- zmienia barwę
zebra Pasy zebry maskują ją. Żar jaki panuje tam gdzie mieszka powoduje, że "zlewa" się z tłem. Drapieżnik widzi stado niewyraźnie
ośmiornic potrafią tworzyć na ciele ruchome wzory ale takrze zmieniać faktury skóry

lew maskuje się burą sierścią w najczęściej suchej i rdzawej afrykańskiej sawannie, by niepostrzeżenie podejść do swojego łupu
lampart Ubarwienie sierści jest zróżnicowane i ma głównie maskować lamparta wśród liściastych gałęzi drzew
4 3 4