Ułóż bogato rozwinięte zdania pojedyncze, tak aby w każdym były dwa dopełnienia.

Kieruj się pytaniami podanymi w nawiasie.
Podkreśl dopełnienia w ułożonych zdaniach.

uwolnić (kogo? co?...od kogo?czego)
obronić (kogo? co?...przed czym? przed kim?)
zdjąć (kogo? co?...z kogo? z czego?)
prosić (kogo? co?...o kogo? o co?)
przekonać ( kogo?...o czym?)


Tylko dobre odpowiedzi bo SPAM!!!


2

Odpowiedzi

2010-03-05T20:16:17+01:00
Uwolnić (kogo? co?...od kogo?czego)
uwolnić Zosie z łap wściekłego niczym lew psa.
obronić (kogo? co?...przed czym? przed kim?)
obronić Zosię przed wściekłym niczym lew psem
zdjąć (kogo? co?...z kogo? z czego?)
Tomek zdjął pierścionek z dłoni Zosi.
prosić (kogo? co?...o kogo? o co?)
dziewczyna prosiła ze łzami w oczach
przekonać ( kogo?...o czym?)
W końcu przekonała się że nie był jej wart
17 2 17
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-05T20:16:47+01:00
Muszę uwolnić SIEBIE od WYRZUTÓW sumienia.
Staram się bronić MŁODSZYCH przed CYBERPRZEMOCĄ.
Wczoraj zdjęłam moją SUKIENKĘ wieczorową z WIESZAKA.
Przecież prosiłam CIĘ wczoraj o pożyczenie mi twojego ZESZYTU.
Dzisiaj przekonałam MAMĘ o SŁUSZNOŚCI mojej decyzji.

Dopełnienia są napisane dużymi literami..

momisia
=]]
31 4 31