Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-05T20:19:17+01:00
V=a x b x c

50mx30mx10m=15000m(sześciennych)
15000m(sześciennych):1m(sześć...)=15000m(sześć...)
15000m(sześć..)x1,3kg=19500kg=19,5t
1 5 1
2010-03-05T20:20:31+01:00
V = 50m × 30m × 10m
V = 1500m² × 10m
V = 15000m³

1m³ = 1,3 kg

15000m³ : 1,3kg = 19500kg
19500kg = 19,5t

Odpowiedź: Powietrze waży 19,5 tony.
2 5 2
2010-03-05T23:24:57+01:00
Hala sportowa ma kształt prostopadłościanu o wymiarach 50m, 30m, 10m. Ile kilogramów waży powietrze w tej hali, jeśli 1m sześcienny powietrza waży około 1,3kg?? Wyraź wagę powietrza w tonach.

d=1,3kg/m³
V=abc
m=d*V
V=50m*30m*10m
V=15 000 m³

m=1,3kg/m³ *15 000 m³
m=19 500 kg
V=19,5 tony
1 5 1